Avdelingen for fysioterapi på Rosafysio Gran Alacant, fysioterapeut med erfaring fra 2005, og spesialist i fysioterapeutisk behandling. Klinikken ligger i boligområdet Gran Alacant, Santa Pola.

Pasientene kommer fra ulike steder i Europa, særlig fra Storbritannia og Skandinavia. Pasienter søker til klinikken med henvisning fra allmennleger, konsulenter og andre helsearbeidere. Mange av våre pasienter kommer til oss første gang, etter at deres bekjente har fortalt om våre tilbud.

Klinikkens behandlingstilbud er individuelt lagt opp for deg som pasient. Et behandlingsprogram omfatter en rekke forskjellige metoder som mobilisering, elektroterapi og et treningsprogram, oppfølging. Våre fysioterapeuter kan hjelpe deg å nå ditt maksimale potensiale etter en operasjon eller skade.

Fysioterapi

Hvorfor benytte fysioterapi?
Fysioterapi er en fysisk basert terapi brukes til å behandle mennesker som lider av smerte eller uførhet som følge av skade, sykdom eller aldring.

Vi kan bidra til å forbedre eller gjenopprette tilstanden og mobilitet av pasienten til å utføre sine daglige aktiviteter, hobbyer og sport ytelse. Fysioterapeuter bruker profesjonelle spesialiserte metoder, fysisk eller manuelle ferdigheter i kombinasjoner med massasje, øvelser og mosjon. Vi bidrar til å lindre smerte, gjenopprette bevegelse og bedre velvære.

Osteopati

Hva er osteopati?
Det er et forebyggende manuell og naturlig teknikk som brukes for å rehabilitere pasienten. Med fokus på muskel-skjelettsystemet (bein, ledd, sener og bindevev) og ser på kroppen som en helhet. Det er skånsom, sikker og behagelig.

Hvordan er første time hos Osteopat?
Når du besøker en osteopat for første gang, vil osteopaten vite din kliniske historie etterpå vil terapeuten gjøre en fysisk undersøkelse for bla å vurdere holdning, mobilitet, funksjonalitet. Dernest vurderer osteopaten og bestemmer den beste osteopatiske behandlingen for pasienten. Metodene som benyttes kan være tøying av muskler, en rekke bløtvevteknikker, og passive leddbevegelser. En rekke behandlinger vil bli brukt, slik som tøying, bløtvevsteknikker, passive ledd bevegelser og manipuleringsteknikker. Avhengig av pasientens problem, kan osteopaten også bruke mildere teknikker som er beregnet for barn og eldre.

Hva det er osteopati egnet for?

• Smerter og bevegelseshemninger i: rygg, nakke, skuldre, albuer, hender, hofter, knær, ankler og føtter
  • Klemte nerver, isjias
  • Belastningsskader
  • Revmatiske smerter, leddgikt, artrose
  • Sport og danseskader
  • Stress og ernæringsmessige problemer
  • Smerter og smertelindring under svangerskap
  • Babyer og barnas problemer knyttet til mekaniske belastninger før eller under fødselen

Aktiviteter

Treningegruppper, bassengtrening og fitnessprogram
Ønsker du å være med i en treningsgruppe eller trene i varmt basseng?

Ønsker du eksperthjelp og råd med ditt treningsprogram?

Vil du trene på et treningsstudio, og vet ikke hvor du skal begynne?

Slik trening vil være avhenge av alder, kondisjon eller plager de kan ha, defor er det viktig viktig å evaluere den som skal trene før man begynner i treningsgruppen.

Vårt hovedfokus er å trene balanse, styrke og fleksibilitet.